CRM-platform voor lokale besturen: het lokale vrijwilligerswerk online beheren

Heel wat lokale besturen zijn op zoek naar een handige manier om hun vrijwilligersgegevens te managen en te monitoren over diensten heen. Ben je het beu om met die onoverzichtelijke Excel-bestanden te werken? Geen paniek, Assist en Het Vlaams Steunpunt Vrijwilligerswerk to the rescue… Samen met lokale besturen ontwikkelen we een handige crm-tool die je kan helpen om de gegevens van je vrijwilligers te beheren. Alweer een stap dichter bij een gecoördineerd (lokaal) vrijwilligersbeleid! Deze zal gelanceerd worden in januari 2021.

Hier ontdek je een overzicht van de mogelijkheden van de CRM-tool vanaf januari 2021 en antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kan je de schermen bekijken. In dit filmpje licht Vincent van Assist aan de hand van de schermen de mogelijkheden van de CRM-tool toe.

Schrijf je hieronder in voor deze tool. Met al je vragen kun je terecht bij jan@vsvw.be.

“Deze tool beantwoordt aan de noden van ons Vrijwilligersloket: vrijwilligers snel en makkelijk kunnen bedanken, onkosten regelen, gegevens bijhouden, automatische berichten versturen, …” Lisa De Landsheere, projectmedewerker, Ninove

Een vrijwilligersgroep is dynamisch. Het beheren van hun gegevens in het nieuwe CRM gebeurt gemakkelijk en veilig. Er is ook transparantie naar de vrijwilligers over welke gegevens we bijhouden. Dan gaat het niet enkel over adres en geboortedatum, maar ook over hun interesses en vaardigheden. Het is een databank die leeft. Geen statische spreadsheet. Lies Uitdenhouwen, vrijwilligerscoördinator, Kalmthout

“Heel overzichtelijk, makkelijk werkinstrument” Ilse Clauws, deskundige interne zaken en communicatie, Laarne

“De vrijwilliger is in Assist zelf ook eigenaar van zijn of haar gegevens en kan die gegevens aanpassen indien nodig. Dat is efficiënt en praktisch. Daarnaast ben ik ook heel blij dat ik als coördinator alle gegevens kan zien en ook via mail op de hoogte wordt gebracht als een vrijwilligersverantwoordelijke of -coach van een dienst iets aanpast (bijv. het stopzetten van vrijwilligerswerk). Ook de koppeling aan onze website waar mensen zich kandidaat kunnen stellen is een meerwaarde en zal de stap naar het vrijwilligerswerk hopelijk nog kleiner maken.” Joke Coulembier, vrijwilligerscoördinator, Kortrijk

Wat is Assist? Assist is een online CRM-platform voor lokale besturen, koepelverenigingen, federaties en lokale verenigingen, waarmee de gebruiker de volledige werking van haar/zijn organisatie of vereniging online kan beheren. Doorheen de jaren is Assist uitgegroeid tot een ‘in-the-cloud’ CRM-totaaloplossing waarbij gebruiksvriendelijkheid en eenvoud centraal staan.