Reageer op: Forfaitaire vergoedingen

Over Lokaal Vrijwilligen Forums Onkostenvergoedingen Forfaitaire vergoedingen Reageer op: Forfaitaire vergoedingen

Margot MysMargot Mys
Bijdrager

Wij, in Wichelen, hebben er heel bewust voor gekozen om onze vrijwilligers niet te vergoeden. Enkel onkosten (kilometers) worden terugbetaald bij ons.

Nu het OCMW en de gemeente samen zullen vallen, zal de regeling mogelijks herbekeken moeten worden. Ik zal er in elk geval voor ijveren om geen vergoedingen te geven. Vrijwilligers die met hun hart vrijwilligen, doen dit ook zonder materiële waardering. Indien hun immateriële waardering niet toereikend is, kan het zijn dat zij vallen over de vergoeding.

Ik zat onlangs samen met iemand uit een ziekenhuis in het Antwerpse, waar ze onlangs de vergoedingen hebben afgeschaft en van de meer dan 300 vrijwilligers zijn er welgeteld 2 gestopt met vrijwilligen in dat ziekenhuis.

Wanneer jullie als bestuur kiezen om niet te vergoeden en de vrijwilligers daar op een goede manier over inlichten (niet per brief bedoel ik daarmee, maar iets persoonlijker), denk ik dat je niet heel veel vrijwilligers zal verliezen. Vrijwilligen doe je niet voor het geld he, en als dat wel zo is, weet ik niet of je de juiste persoon op de juiste plaats hebt.

Veel goede moed in elk geval.